torsdag den 5. april 2012

Taastrup Kino


Den gamle biograf i Tåstrup blev bygget i 1928 og lå på Fredensvej 1.  I en kort periode i slutningen af halvfjerdserne arbejdede jeg som billetsælger i biografen. Når man åbnede den yderste hoveddør, var der en lille billetluge til højre hvor jeg sad inde bag og solgte billetter fra en rulle.  Min veninde Susanne, som havde langt større anciennitet på stedet, ville hellere sælge slik. Det foregik inde fra et glasbur inde i selve foyeren. Bagdelen ved at sælge billetter fremfor slik var bl.a. at jeg aldrig havde mulighed for at se slutningen af filmene, for i god tid skulle der sælges billetter til næste forestilling.  Med konkurrence fra Albertslund Biograferne og det nye BioTrio i City 2, var Tåstrup Kino begyndt at give underskud. Repertoiret var som jeg husker det Morten Korch film, Sound of Music, Far til fire - men da også Easy Rider og andre gode film til 9 forestillingerne. Biografen måtte til sidst lukke. I 1983 overtog Tåstrup Amatør Scene lokalerne.

Ingen kommentarer: