søndag den 12. august 2012

Cykeltur i det grønne

Behold bare Nordsjælland. Jeg holder af Vestegnen. 
I morges cyklede jeg i smukt solskinsvejr fra kolonihavehuset i Ballerup til Ikea Tåstrup. Straks var jeg ude på landet, markerne bugnede. Grøftekanten svirrede og var fyldt med alskens skønne gevækster. En stor mejetærsker så ud til at være et statussymbol for ejeren – marken så meget lille ud i sammenligning. I Ledøje var gadenavnene meget bogstavelige : Kirkevej, Nordre og Søndre Gade. Cyklister i ens teamshirts drønede forbi mig fra tid til anden i stærk fart – det lød først som en bisværm og så pludselig passerede de mig i en lang række. Jeg følte mig nærmest som en civilist på min rustbunke. I Nybølle var der forfaldne drivhuse. Jeg kørte igennem alléer som jeg elsker, fordi de er alléer og forbi pompøse boliger, bl.a. et hus med statuer af stejlende heste ved indkørslen. I Sengeløse var der tomt foran Grillen, det var vel stadig morgen – og jazz hver onsdag aften på kroen. Vindmøllen i det fjerne og så var jeg fremme.

Ingen kommentarer: